Sejahtera keatas Kamu. Saya Khairulazizi. Seorang pernulis tanpa buku (setakat ini). Ini adalah kumpulan tulisan di dalam kehidupan kali ini, selain catatan sejarah untuk rujukan anak-anak.

Tentang Pernulis

 

Founder kepada sebuah agensi design Secretlab.Media yang bertahan 16 tahun lamanya sebelum bungkus ikat tepi (rehat jap), juga salah seorang founder sebuah syarikat fintech kategori online payment gateway. Antara tugas utama adalah membantu peniaga convert business kepada online, selain melihat kadar naik turun cryptocurrency seperti Bitcoin dan Ripple dengan perasaan seram.

Merupakan seorang runner yang bermula dari depan rumah 1km sesak nafas hingga akhirnya ke Tokyo Marathon 2017. Kisah larian diabadikan dalam blog lariansebuahkitab. Setelah penat berlari, cuba ambil lesen motor B Full walaupun tak pernah bawa motor. Hasilnya termengembara mengelilingi tanah semenanjung seorang diri selama 9 hari dengan Muluk, seekor Triumph Scrambler 900 cc.

Oleh kerana kisah hidup sebelum ini pernah sampai tahap tragis, cuba belajar main piano pada setiap hari rabu dan berharap dapat mencipta lagu yang boleh menyampaikan feel tersebut. Tapi rasa, mungkin makan tahun dalam bab ini sebab mental memory macam tak berapa laju sangat.

Terkini, sedang mempersiapkan diri untuk menjadi penulis sepenuh masa walaupun tahu zaman ini orang membaca social media instead of buku. Ada beberapa buku sedang ditulis tapi haram jadah entah bila nak siap. Bukan senang kerja baru ini.

pernulis (nama samaran kadangkala) tinggal di Bandar Kinrara, Malaysia bersama seorang isteri yang cantik dan tinggi makam sabarnya. Setelah berusaha 10 tahun lamanya, akhirnya dikurniakan seorang anak lelaki bernama EL LUKH, dan seorang anak perempuan bernama NIA ILKA . Turut hidup bersama adalah seekor kucing putih yang terlebih gemuk serta seekor iguana hijau yang bermuka ganas (yang telah kembali ke rahmat tuhan).

Ini adalah catatan dalam pengembaraan kehidupan bukan mencari jawapan, sebaliknya cuba memahami dengan lebih dalam makna kehidupan. Semoga ada manfaatnya.

email. khairulazizi@gmail.com
linkedin. khairulazizi
ig. khairulazizi